Forum Dyskusyjne ›› O wszystkim i o niczym

DOBRE RADY-czyli domowe sposoby na wszystko:)

Powrót do Tematów
  • Emilia-tu Hogata napisala  jak postepowac z przypalonym garnkiem. . Sprobowac warto-tym bardziej,ze sposob sprawdzony.
  • Hogata: czy ten sposob jest dobry na garnek emaliowany? Zapach da sie "zgubic"?
  • Ona mi dzis opowiadala o tym sposobie. Podobno ten jej garnek tak sie zjaral,ze az skorupa dosc gruba byla i po tym triku wszystko puscilo a garnek ja nowy. Nawet nie bylo widac ,ze byl przypalony.
  • Kurde, przetestuje, najwyzej zupki beda "artystycznie" pachnialy, ale sie koperku dosypie ...
  • No widzisz  Emilia-jakbym wyczula ,zeby ten temat otworzyc :) Przetestuj.Hogata to dobra gospodyni.
     
     
    Jak wiecie pewnie w kazdym domu Tu czy w PL- przeklada sie wedline do plastykowych pojemniczkow.
    Moja siostra powiedziala mi ze do takiego pojemnika razem z wedlina wklada sie 2-3 kostki cukru.
    Cukier pochlania wilgoc i wedlina nie staje sie taka obslizgla.i jest dluzej swieza.
  • Kawa jest dobra na wszystkie zapachy.Móje autko stało kiedyś dwa tygodnie u mechanika.No tak śmierdziało póżniej w środku,że nie mogłam tam wsiąśc.Rozgniotłam trochę kawy i postawiłam z przodu w kubeczki i z tyłu.Zapach mechaników zniknał :)
  • Tak Emilia-nie ma roznicy.Zapach?Jak juz odejdzie spalenizna,poprostu wylej wode wyplucz,potem najnormalniej w swiecie umyj garnek plynem do naczyn.
    Pierwszy garnek uratowalam,potem jeszcze pare innych-mniej przypalonych.
    Frankow pare zaoszczedzisz,w zamian za kupmno nowego garnka-kupisz sobie czekolade:)
    Gotowalam w tych garnkach po reanimacji i jakos zarcie mi Vizirem nie pachnialo:D:D:D:D
  • No kurcze,ale numer:)
    Dobry myk na te wedliny,ja dzisiaj to mezowi powiem,bo ten zeby sie wedlina nie obslizgla,kazdego raczy jejecznica z szyneczka,baleronikiem itp.Ja tam tego nie jem,ale biedna moja mama ,to juz widze Jej mine jak je jajecznice ziecia hahahahaha.Gotuje b.dobrze-no ale co za duzo to niezdrowo hahahahahaha:)
  • Pewnie duzo babeczek o tym wie,ale moze ktos nie?

    Jablko,jezeli chcemy udekorowac potrawe jablkiem,lub zrobic salatke owocowa,czesto szybko brazowieje.Nie wyglada to apetycznie.
    Skrapiamy cytryna rdza nie ma szans:)Tak samo postepuje z bananem.
  • Pewnie wiele osob tu w DE bylo,albo slyszalo o sklepach Tchibo. Tam wlasnie mozna kupic ,,krysztalki swarowskiego"-tak to sie nazywa.
    Sa to male kolorowe kamyczki,takie przedzielone na pol. Po jednej stronie jest blyszczacy lub matowy kolor a po drugiej plaska powierzchnia pokryta suchym klejem.
    Krysztalki te sa bardzo dobrym sposobem na zakrycie plamy,lub poprostu dobry pomysl na stara bluzke.
    Mialam taka ulubiona podkoszulke ,ale niestedy byla mala plamka z boku po prawej stronie. Rozlozylam ja na stole,penseta ulozylam z krysztalkow motylka ,przykrylam sciereczka i przylozylam rozgrzane zelazko na pol min.
    Ludzie !!! rewelacja. Bluzeczka jak nowa a do tego moge ja prac nawet w 60 stopniach i krysztalki nie odpadaja.
    Polecam wasza grzegrzolka hahhahaaaaa.......... ;-DDDD
  • Piekarnik dobrze się czyści papką z sody oczyszczonej i octu. Nałożyć papkę na 10 minut i później można potrzeć zgniecioną folią aluminiową. Po sodzie zostają białe smugi, ale mokrą ścierką da się to usunąć.
    Na kamień w czajniku lub innym miejscu polecam tabletki do czyszczenia protez, czajnik później trzeba dobrze wypłukać. Tabletkami doczyścilam sedes tu u dziadków, straszny był, a teraz lśni jak miśnienska porcelana:))))
  • Ja zawsze przegotowuje wodę z kwaskiem cytrynowym.
  • No wlasnie Janinka-strzal w dziesiatke. bedzie wyczyszczony i nie bedzie smierdzial.
    Ze ja na to nie wpadlam,ale ja blondynka jestem ;-))))
  • Garnek wedlug przepisu Hogatki - a co za tym idzie, moja kasa - uratowany, dzieki !
  • A nie mowilam ;-DDDDDDDDDDDDDD