Osoba bez renty

29 sierpnia 2015 15:33
Witajcieotoz jestem moloda osoba  ktora nie wyrobila sobie lat w polsce do renty czy emerytury. pracuje legalnie ale teskladki odprowadzane na rente przyszla sa smieszne moze zadam glupie pytanie ale co robic by sie nie zarobic a cos miec jak sie doczeka tej renty#samemu oplacac  nie bardzo sie oplaca Czekam na jakies podpowiedzipozdrawiam
29 sierpnia 2015 17:23
Brzozahej

Witajcieotoz jestem moloda osoba  ktora nie wyrobila sobie lat w polsce do renty czy emerytury. pracuje legalnie ale teskladki odprowadzane na rente przyszla sa smieszne moze zadam glupie pytanie ale co robic by sie nie zarobic a cos miec jak sie doczeka tej renty#:-)samemu oplacac  nie bardzo sie oplaca Czekam na jakies podpowiedzipozdrawiam

no to piona. Jak wrócę za 2 miechy idę zakładac sobie jakieś IKE czy cuś, bo nie chcę skończyć , żebrając pod kościołem za x lat.Albo po prostu otwierasz subkonto w banku (do obecnego rachunku) i tam co miesiąc ileśtam odkładasz i nie tykasz.Przerażająca jest wizja naszej "emerytury"
29 sierpnia 2015 18:08 / 1 osobie podoba się ten post
Brzozahej

Witajcieotoz jestem moloda osoba  ktora nie wyrobila sobie lat w polsce do renty czy emerytury. pracuje legalnie ale teskladki odprowadzane na rente przyszla sa smieszne moze zadam glupie pytanie ale co robic by sie nie zarobic a cos miec jak sie doczeka tej renty#:-)samemu oplacac  nie bardzo sie oplaca Czekam na jakies podpowiedzipozdrawiam

Ja wybieram tylko firmy które odprowadzają składki od średniej krajowej, albo pracuję na czarno i odkładam bo wiecej zarabiam.
Na niskich składkach nie opłaca się pracować....
29 sierpnia 2015 22:17 / 1 osobie podoba się ten post
anerik

Ja wybieram tylko firmy które odprowadzają składki od średniej krajowej, albo pracuję na czarno i odkładam bo wiecej zarabiam.
Na niskich składkach nie opłaca się pracować....

Zajrzalem w twoja metryke i w metryke i zalozycielki tematu,nie ma w zwyczaju pytac kobiety o wiek ale w tym temacie bylo to konieczne.
Czy wy naprawde wierzycie ze wyzsze skladki obecnie za was odprowadzane spowoduja rewolucje w waszych przyszlych swiadczeniach emerytalnych !
jesli byscie mialy odprowadzane skladki od sredniej krajowej przez ok 30-40 lat to tak emerytura mogla by wygladac dobrze.Jesli dopiero teraz i to jeszcze sporadycznie,bo raz z firma raz na czarno to nie ma sie co ludzic ze beda to kokosy.
29 sierpnia 2015 22:28 / 2 osobom podoba się ten post
ORIM

Zajrzalem w twoja metryke i w metryke i zalozycielki tematu,nie ma w zwyczaju pytac kobiety o wiek ale w tym temacie bylo to konieczne.
Czy wy naprawde wierzycie ze wyzsze skladki obecnie za was odprowadzane spowoduja rewolucje w waszych przyszlych swiadczeniach emerytalnych !
jesli byscie mialy odprowadzane skladki od sredniej krajowej przez ok 30-40 lat to tak emerytura mogla by wygladac dobrze.Jesli dopiero teraz i to jeszcze sporadycznie,bo raz z firma raz na czarno to nie ma sie co ludzic ze beda to kokosy.

Orim wiem co piszę i mam na to dowód........to prawda za dużo już mi nie podskoczy, ale spokojnie mogę podwyzszyć o 300- 500 zł , a na niskich składkach nic......5 zł rocznie ...to chyba jest róznica......
W przypadku młodych dziewczyn to napewno warto....
29 sierpnia 2015 22:37 / 4 osobom podoba się ten post
mzap88

no to piona. Jak wrócę za 2 miechy idę zakładac sobie jakieś IKE czy cuś, bo nie chcę skończyć , żebrając pod kościołem za x lat.Albo po prostu otwierasz subkonto w banku (do obecnego rachunku) i tam co miesiąc ileśtam odkładasz i nie tykasz.Przerażająca jest wizja naszej "emerytury"

Subkonto, czyli konto oszczędnościowe przy istniejacym koncie a vista, miła kolezanko, jest opodatkowane słynnym podatkiem Belki. To taki podatek od oszczędnosci. Czym masz ich więcej, tym więcej musisz zapłacic. Poniewaz jest to jawna grabież w majestacie prawa, od dawna nie uzywam swojego subkonta. Ponadto mój świetny bak wprowadził słoną opłatę za przelanie pieniedzy z subkonta na konto a vista, więc niech się generalnie pocałują w dooopę.
IKE natomiast , rządzi się takimi prawami, ze Twoje pieniądze będą obligatoryjnie inwestowane, przy czym sama wybierasz Fundusz Inwestycyjny. Z tymi jak jest, wiadomo, możesz zarobic, ale możesz i stracic, co jest prawdopodobne w 99% biorąc pod uwagę to co się dzieje w naszym kraju. Tylko polskie banki mają możliwość prowadzenia kont IKE, bez głupiego nakazu scedowania powierzonych pieniędzy Funduszom Inwestycyjnym i działa to na zasadzie konta oszczędnościowego. Zgromadzone pieniądze mozna wybrać po ukończeniu 60 roku życia w całości bądz w comiesięcznych ratach. Zgromadzony kapitał oczywiscie jest dziedziczony. W tej chwili jedynymi polskimi bankami są Banki Spółdzielcze. Są one solą w oku banksterom i już pojawiły sie informacje, że chcą coś przy nich majstrować. Mam nadzieję, że nie uda im się to, albowiem każdy Bank Spółdzielczy to osobna , samozarządzająca sobą jednostka i jak dotychczas mają się one dobrze. Jestem na świeżo po rozmowach w kilku bankach na temat IKE, więc dzielę się nabytą wiedzą z miłymi kolezankami.
Konkludując, polecam solidną skarpetkę, bądź inwestycje w nieruchomości :) Tutaj nawet jesli się nie zarobi, to jest prawie 100 % gwarancji, że strat nie będzie!
29 sierpnia 2015 23:00
A trzeci filar?.Coś takiego kiedyś założyła,regularnie wpłacam i może z 200,300 będzie do emerytury więcej.Z Zusu dostałam pismo i radośnie mi napisano ,że na na grudzień 2014 moja emerytura będzie wynosiła 700 zł.To poszaleję!.
29 sierpnia 2015 23:05
teresadd

A trzeci filar?.Coś takiego kiedyś założyła,regularnie wpłacam i może z 200,300 będzie do emerytury więcej.Z Zusu dostałam pismo i radośnie mi napisano ,że na na grudzień 2014 moja emerytura będzie wynosiła 700 zł.To poszaleję!.

Nie mam trzeciego filaru, ale mam/mialam drugi. Zdaje się , że Zus juz go przechwycił, biorac pod uwage mój wiek. Trzeciego filaru nigdy nie mialam, ale to jest własnie ten filar inwestycyjny, więc byłabym sceptyczna jednak........ niestety! Na następnym urlopie wybiorę się do ZUSU i zasięgnę wiadomości, jak to się mówi u źródła :D
29 sierpnia 2015 23:11
teresadd

A trzeci filar?.Coś takiego kiedyś założyła,regularnie wpłacam i może z 200,300 będzie do emerytury więcej.Z Zusu dostałam pismo i radośnie mi napisano ,że na na grudzień 2014 moja emerytura będzie wynosiła 700 zł.To poszaleję!.

Teresko , a może ci do tej najniższe dołożą te 700,- i jeszcze więcej   i tego Ci z całego serca życzę.....Dobranoc.....
30 sierpnia 2015 10:28 / 1 osobie podoba się ten post
doda1961

Subkonto, czyli konto oszczędnościowe przy istniejacym koncie a vista, miła kolezanko, jest opodatkowane słynnym podatkiem Belki. To taki podatek od oszczędnosci. Czym masz ich więcej, tym więcej musisz zapłacic. Poniewaz jest to jawna grabież w majestacie prawa, od dawna nie uzywam swojego subkonta. Ponadto mój świetny bak wprowadził słoną opłatę za przelanie pieniedzy z subkonta na konto a vista, więc niech się generalnie pocałują w dooopę.
IKE natomiast , rządzi się takimi prawami, ze Twoje pieniądze będą obligatoryjnie inwestowane, przy czym sama wybierasz Fundusz Inwestycyjny. Z tymi jak jest, wiadomo, możesz zarobic, ale możesz i stracic, co jest prawdopodobne w 99% biorąc pod uwagę to co się dzieje w naszym kraju. Tylko polskie banki mają możliwość prowadzenia kont IKE, bez głupiego nakazu scedowania powierzonych pieniędzy Funduszom Inwestycyjnym i działa to na zasadzie konta oszczędnościowego. Zgromadzone pieniądze mozna wybrać po ukończeniu 60 roku życia w całości bądz w comiesięcznych ratach. Zgromadzony kapitał oczywiscie jest dziedziczony. W tej chwili jedynymi polskimi bankami są Banki Spółdzielcze. Są one solą w oku banksterom i już pojawiły sie informacje, że chcą coś przy nich majstrować. Mam nadzieję, że nie uda im się to, albowiem każdy Bank Spółdzielczy to osobna , samozarządzająca sobą jednostka i jak dotychczas mają się one dobrze. Jestem na świeżo po rozmowach w kilku bankach na temat IKE, więc dzielę się nabytą wiedzą z miłymi kolezankami.
Konkludując, polecam solidną skarpetkę, bądź inwestycje w nieruchomości :) Tutaj nawet jesli się nie zarobi, to jest prawie 100 % gwarancji, że strat nie będzie!

toś mnie oświeciła....
30 sierpnia 2015 10:54
mzap88

toś mnie oświeciła....

Jeszcze jedno, Oszczędności zgromadzone na rachunku IKE zwolnione sa z podatku szalonego ekonomisty Belki. Taki ci to łaskawca z naszego ustawodawcy Pewnosci nie mam natomiast , czy czasem nie sa opodatkowane wpływy z inwestycji w funduszach Jak nie kijem go to pałą, a wszystko PO to by zyło nam sie lepiej
30 sierpnia 2015 10:58
doda1961

:-) Jeszcze jedno, Oszczędności zgromadzone na rachunku IKE zwolnione sa z podatku szalonego ekonomisty Belki. Taki ci to łaskawca z naszego ustawodawcy :-) Pewnosci nie mam natomiast , czy czasem nie sa opodatkowane wpływy z inwestycji w funduszach :-) Jak nie kijem go to pałą, a wszystko PO to by zyło nam sie lepiej :-):-):-)

kurde.
też prześwietlę temat dokładnie jak wrócę, ale coś czuję, że jednak skarpeta będzie debest,
ale co z polisą na życie? w razie wypadku? kalectwa? można to sobie sprawić osobno jakoś? :>
30 sierpnia 2015 11:01
mzap88

kurde.
też prześwietlę temat dokładnie jak wrócę, ale coś czuję, że jednak skarpeta będzie debest,
ale co z polisą na życie? w razie wypadku? kalectwa? można to sobie sprawić osobno jakoś? :>

mozna sprawic sobie jaka tylko chcesz polise.To zalezy na ile cie bedzie stac.
Ja np.mam rowniez polise na wypadek utraty pracy.W naszym fachu takowa sie przydaje,bo trace prace praktycznie co 2 miesiace 
30 sierpnia 2015 11:06 / 1 osobie podoba się ten post
mzap88

kurde.
też prześwietlę temat dokładnie jak wrócę, ale coś czuję, że jednak skarpeta będzie debest,
ale co z polisą na życie? w razie wypadku? kalectwa? można to sobie sprawić osobno jakoś? :>

Mozna, ale na tym się nie znam. Zdaję się, że polisa działa po śmierci , a wtedy pieniądze nie będa Ci potrzebne
Doświadczenie zyciowe mówi mi jednak, że z tymi polisami to też majstrują co i rusz i mogą być problemy z wyegzekwowaniem kasy.
Ziemie kup, a na starość będziesz sprzedawać po kawałku i życ jak pączuszek w masełku. Coś tam mi mignęło, że nasz NIERZĄD będzie odrolniał grunty.
Stracic nie stracisz, a zabezpieczenie będziesz miała na życie i na dozycie
30 sierpnia 2015 11:07
ORIM

mozna sprawic sobie jaka tylko chcesz polise.To zalezy na ile cie bedzie stac.
Ja np.mam rowniez polise na wypadek utraty pracy.W naszym fachu takowa sie przydaje,bo trace prace praktycznie co 2 miesiace :-)

Proszę o rozwinięcie tematu :), oraz ranking wypłacalności :) Towarzystw Ubezpieczeniowych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.