Segregacja śmieci w Niemczech

10 lutego 2014 09:43 / 1 osobie podoba się ten post
Jak od strony praktycznej wygląda segregowanie śmieci w niemieckich domach?
10 lutego 2014 09:46 / 3 osobom podoba się ten post
betrojer

Jak od strony praktycznej wygląda segregowanie śmieci w niemieckich domach?

Kolorowo wyglada !
Pojemniki lub worki:
1/ zolte - plastiki, opakowania z aluminium - np. kartony po sokach,
2/ niebieskie - papier i karton
3/ brazowe pojemniki na odpady kompostowe
4/ czarne lub ciemno-szare - wszelkie inne
10 lutego 2014 09:48 / 1 osobie podoba się ten post
do żółtych wrzuca się też metal
i są dni odbioru na specjalnych kalendarzykach zaznaczone, wtedy trzeba pojemniek w odpowiednim miejscu postawić
10 lutego 2014 09:48
betrojer

Jak od strony praktycznej wygląda segregowanie śmieci w niemieckich domach?

W domach prywatnych przestrzegają i sortują papier osobno , bio osobno  i folię osobno.Byłam, gdzie PDP mieszkała w bloku  i tam nikt nie przykładał sie do tego.W pojemniku na papier leżały worki ze śmieciami różnymi.
10 lutego 2014 09:52 / 4 osobom podoba się ten post
dziewczyny - to naprawdę nie ma już o czym pisać tylko jeszcze o ich brudach ???????? w ich pseudo czyściutkich domkach to tylko RYNEK jest w miarę - a kąty - tragedia !!!! sorry , ale się zdenerwowałam !!!!
10 lutego 2014 10:16
Ja w Polsce mieszkam na wsi i mamy tu bardzo indywidualny sposób segregacji, różniący się od miejskiej, stąd moje pytanie.
10 lutego 2014 10:17
emilia

Kolorowo wyglada !
Pojemniki lub worki:
1/ zolte - plastiki, opakowania z aluminium - np. kartony po sokach,
2/ niebieskie - papier i karton
3/ brazowe pojemniki na odpady kompostowe
4/ czarne lub ciemno-szare - wszelkie inne

Nr 4 u nas są czerwone:)
 
I jak zdążyłam zaobserwować,przynajmnienj tu gdzie teraz jestem ,sasiedzi się pilnują.Widziałam ,jak jeden drugiemu uwagę zwracał,że wrzuca do czerwonego gazety....Na ulicach dośc czysto .Fenomen poradzenia sobie z butelkami zadziwia mnie od poczatku.Dlaczego w PL nikt tego pomysłu nie chce i nie umie wykorzystać?????W ALDI do automatów zwrotnych zawsze jest kolejka, a u nas.... - po sezonie letnim zbieramy cała wsią plasitki i inne śmieci po łąkach,wzdłuż drogi na plażę-takie lokalne sprzątanie swiata:) Nie jeden raz z naszych łąk koło domu pogoniłam turystów,którzy wjechali"posprzątać " sobie auto.....Co ciekawe ,mieszkajac we Wroclawiu tego nie widziałam aż tak jaskrawie.
Generalnie na twz.rynku,Niemcy mają dośc czysto ,ale jak zajrzeć na poszczególne podwórka to czasem szok ,taki syf...Jedynym bardzo brudnym miastem jakie mialam okazje ogladac bylo Oberhausen -naprawdę brudno,psie kupy na chodniku całkiem jak w PL......
To moje obserwacje.
Wydaje mi sie jednak ,że problem segregowania śmieci w D ,to nie jest to co w pierwszej kolejności potencjalnego opiekuna powinno interesować:)Chyba ,że jako ciekawostka egzotyczna:)
10 lutego 2014 10:18 / 1 osobie podoba się ten post
betrojer

Ja w Polsce mieszkam na wsi i mamy tu bardzo indywidualny sposób segregacji, różniący się od miejskiej, stąd moje pytanie.

najlepiej podpatrzeć jak robią to inni ,hihi
10 lutego 2014 10:22 / 2 osobom podoba się ten post
fiber39

dziewczyny - to naprawdę nie ma już o czym pisać tylko jeszcze o ich brudach ???????? w ich pseudo czyściutkich domkach to tylko RYNEK jest w miarę - a kąty - tragedia !!!! sorry , ale się zdenerwowałam !!!!

Fiber!!!!Tobie nie wolno się denerwowac bo znów ciśnienie Ci skoczy!!!!!No!!!!!!!Apropo's - jak zdróweczko?
10 lutego 2014 10:25 / 2 osobom podoba się ten post
kasia63

Fiber!!!!Tobie nie wolno się denerwowac bo znów ciśnienie Ci skoczy!!!!!No!!!!!!!Apropo's - jak zdróweczko?

dzięki bardzo jakoś wytrwam - ja nie pisze dużo ale prawie krew mnie zalała !!!!
10 lutego 2014 10:25 / 5 osobom podoba się ten post
Przecież jesteśmy w wątku, który nazywa się: "Pytania i informacje przed pierwszym wyjazdem", czyż nie? Chcę zasięgnąć informacji na temat segracji śmieci w Niemczech, więc tworzę nowy wątek, sprawdziwszy, że takiego wcześniej nie było i tyle. Coś źle robię?
10 lutego 2014 10:26 / 4 osobom podoba się ten post
fiber39

dziewczyny - to naprawdę nie ma już o czym pisać tylko jeszcze o ich brudach ???????? w ich pseudo czyściutkich domkach to tylko RYNEK jest w miarę - a kąty - tragedia !!!! sorry , ale się zdenerwowałam !!!!

Jeżeli nie chcesz odpisywać, to nie pisz. Po co sobie ciśnionko podnosić? Tematy, które mnie interesują, nie muszą interesować Ciebie. Ja to rozumiem. Zrozum i Ty. :)
10 lutego 2014 10:31 / 3 osobom podoba się ten post
kasia63

Nr 4 u nas są czerwone:)
 
I jak zdążyłam zaobserwować,przynajmnienj tu gdzie teraz jestem ,sasiedzi się pilnują.Widziałam ,jak jeden drugiemu uwagę zwracał,że wrzuca do czerwonego gazety....Na ulicach dośc czysto .Fenomen poradzenia sobie z butelkami zadziwia mnie od poczatku.Dlaczego w PL nikt tego pomysłu nie chce i nie umie wykorzystać?????W ALDI do automatów zwrotnych zawsze jest kolejka, a u nas.... - po sezonie letnim zbieramy cała wsią plasitki i inne śmieci po łąkach,wzdłuż drogi na plażę-takie lokalne sprzątanie swiata:) Nie jeden raz z naszych łąk koło domu pogoniłam turystów,którzy wjechali"posprzątać " sobie auto.....Co ciekawe ,mieszkajac we Wroclawiu tego nie widziałam aż tak jaskrawie.
Generalnie na twz.rynku,Niemcy mają dośc czysto ,ale jak zajrzeć na poszczególne podwórka to czasem szok ,taki syf...Jedynym bardzo brudnym miastem jakie mialam okazje ogladac bylo Oberhausen -naprawdę brudno,psie kupy na chodniku całkiem jak w PL......
To moje obserwacje.
Wydaje mi sie jednak ,że problem segregowania śmieci w D ,to nie jest to co w pierwszej kolejności potencjalnego opiekuna powinno interesować:)Chyba ,że jako ciekawostka egzotyczna:)

Taa, Kasiu i pare innych jeszcze spraw ...
W mojej wsi juz wprowadzono segregacje, mamy kolorowe worki na smieci, ktore nastepnie laduja hurtem na wielkim aucie i sa wyrzucane jak leci na wysypisku ...
 
A, jeszcze pojemniki na szklo w DE i, o ile pamietam, na puszki - sortowanie wedlug kolorow szkla.
Wiesz, skoro Betrojer wie, ze nie wie nic, to niech pyta, a co tam, moze posmiejemy sie przy okazji ... Nie z Ciebie, Betrojer, absolutnie !
 
Zeby bylo smieszniej, w CH nie ma kaucji za PET-y, ale wszyscy grzecznie do sklepow odnosza i wrzucaja w odpowiednie dziury w scianie ... O sortowaniu innych nie pisze, bo troche mnie moze poniesc, maja lekka paranoje w tym temacie.
10 lutego 2014 10:31 / 3 osobom podoba się ten post
fiber39

dzięki bardzo jakoś wytrwam - ja nie pisze dużo ale prawie krew mnie zalała !!!!

No bez przesady,temat jak każdy inny.Już bardziej wkurza mnie 20 kolejnych WITAM czy SZUKAM KOLEŻANKI.
Poza tym Fiber,naprawde jest mnóstwo innych powodów do nerwacji:)A Ty moja droga masz o siebie dbać ,bo inaczej my się wszyscy denerwujemy czy aby nie dostałaś zawału albo cuś!!!!!Wrrrrrrrrrr
10 lutego 2014 10:35 / 3 osobom podoba się ten post
Oj Andrea,Ty się nabijasz,a to poważny problem,bo pada z dołu do góry no i te kwadratowe krople.I co teraz?;)))).
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.