Przeszkoda w postaci braku doświadczenia

01 maja 2013 22:26
Błagam, pomóżcie! Od jakiegoś czasu szukam pracy jako opiekunka. Niestety nie mam doświadczenia i kilka agencji odesłało mnie z kwitkiem. Powiedziano mi, że język jako tako może być, ale koniecznie muszę zdobyć doświadczenie. Nie mam w pobliżu żadnego domu starców ani hospicjum. Nie wiem co robić, a bardzo zależy mi na wyjeździe. Czy mam skłamać, że posiadam doświadczenie nie mając żadnych referencji? Czy tak się da? Podpowiedźcie coś!  
01 maja 2013 22:38
Pamiętaj ze kłamstwo ma krótkie nogi. A bez doświadczenia jak trafisz na trudny przypadek, to nie będzie wesoło. Z tego co czytam na forum, to wiele osób tak robi, a potem zadają pytania na forum co mają robić, bo podopieczny zrobił to czy tamto. Jak chcesz jechać bez dosiadczenia, to lepiej przeczytaj wszystkie tematy na forum - przynajmniej z teorii coś będziesz wiedzieć. Czemu szukasz pracy jako opiekunka?
01 maja 2013 22:38 / 1 osobie podoba się ten post
A może opiekowałaś się kimś z rodziny , starszymi sąsiadami - to też może być argument na Twoją korzyść. Nie musisz od razu trafić na podopiecznego wymagającego bardzo profesjonalnej opieki. Próbuj do kolejnych firm , zwłaszcza że z j. niemieckim jakoś sobie radzisz.
01 maja 2013 22:45 / 2 osobom podoba się ten post
Tak się nie da. Powinnaś zdać sobie sprawę, że podejmując się takiej pracy, bierzesz na siebie wielką odpowiedzialność.
Odpowiedzialność za starego, schorowanego człowieka. To ty przebywasz z podopiecznym właściwie całą dobę, ciebie obdarzy zaufaniem i to ty mu we wszystkim pomagasz. Nie da się znając tylko trochę język i miec potrzebę podjęcia pracy. To nie praca przy maszynie. I nie ma instrukcji obsługi.
01 maja 2013 22:56