Podopieczny karmiony sondą

29 maja 2014 22:11
Dostałam propozycję wyjazdu do pacjenta karmionego sondą. Nie mam doświadczenia. Czytam w internecie informacje na ten temat.. ale chyba sie nie podejmę. Opiszcie swoje  doświadczenia.
29 maja 2014 22:23 / 1 osobie podoba się ten post
Też tak myślę... ale jak to się dzieje że agencja wysyła w to miejsce opiekunki i nie sadzę żeby wszystkie takowe uprawnienia miały...
29 maja 2014 22:25
Witam,bylam dwa razy u pacjenta karmionego sonda,za pierwszym razem tez sie balam,co ,jak ,gdzie?wbrew pozorom to nic trudnego,prosze sie nie bac,.Nie wiem czy trzeba miec do tego uprawnienia,czy nie ,ale skoro bylam na tej Stelli dwa razy i za mna inne opiekunki i przede mna tez byly i to nie sprawialo nikomu klopotu,tzn. widocznie wolno bylo.Jak bedziesz zainteresowana co i jak sie podlacza sonde ,to moge opisac na maila
29 maja 2014 22:44
Bożenka

Dostałam propozycję wyjazdu do pacjenta karmionego sondą. Nie mam doświadczenia. Czytam w internecie informacje na ten temat.. ale chyba sie nie podejmę. Opiszcie swoje  doświadczenia.

Moja piersza praca dwie bliżniaczki i jedna karmiona sądą i na dodatek przez strzykawkę  - wszystko dobrze poszło nie było to trudne, następne 2 sądy przez podajnik, to nie jest trudne, ale trzeba pilnowac, do tego nie trzeba uprawnien, ja tam lubię takie przypadki.
Wszystko zależy od Ciebie, jak się bardzo boisz to lepiej nie jedz, jeśli tylko trochę to spróbuj.
29 maja 2014 22:51 / 3 osobom podoba się ten post
Na 100% nam tego nie wolno robić w Niemczech. W ostatnim czasie uczyłam się na opiekuna medycznego w Polsce i miałam praktyki w ZOL-u. Pielęgniarki-nauczycielki, przestrzega ły nas, że wykwalifikowanym opiekunom medycznym  nie wolno karmić sondą również w Polsce. Mogą to robic warunkowo w określonej placówce opiekuńczej, jedynie po przejściu specjalnego szkolenia i uzyskania określonego dokuemntu dopuszczającego do wykonania wtej czynności w danej placówce.
29 maja 2014 22:59